Hjerteforeningen Frederikssund aflyser pga Corona

Skrevet mandag d. 30. marts 2020

Set i lyset af det nuværende Corona udbrud bliver Hjerteforeningen Frederikssund´s  arrangementer aflyst – foreløbigt til og med 2. juni 2020

Du kan holde dig orienteret om kommende arrangementer, aflysninger og hvornår aktiviteterne genoptages på frederikssund.hjerteforeningen.dk

Vi vil på vores Hjemmeside såvel som i Lokalpressen oplyse nye datoer for vores arrangementer, lyder det fra formanden, Lissie Rosenager.

Pas på de sårbare

• Vi har som patientforening en særlig forpligtigelse til at passe på landets hjerte-kar-patienter og deres pårørende. Vi ved, at patienter, der er kendt med en kronisk sygdom fx hjertesygdom, bliver hårdere ramt og har en øget risiko for at dø i forbindelse med en infektion, siger Hjerteforeningens adm. direktør Anne Kaltoft og fortsætter:
  • Patienter med kronisk sygdom har mindre modstandskraft, fx på grund af nedsat hjertepumpefunktion, og er derfor mere udsatte for alvorlig infektion. Derfor mistænker vi, at hjertepatienter er ekstra sårbare i forbindelse med en infektion med COVID-19 og derfor aflyses aktiviteterne, siger Anne Kaltoft.

Du kan følge Hjerteforeningens anbefalinger for hjerte-kar-patienter i forbindelse med Coronaudbruddet på hjerteforeningen.dk/corona

Er du i tvivl om, hvordan du som hjertepatient skal forholde dig eller har du andre spørgsmål om hjertesygdom, kan du kontakte Hjertelinjen på 70 25 00 00.

Du kan også holde dig orienteret om Hjerteforeningens udmeldinger og vejledninger i fht. Corona virus ved at tilmelde dig Hjerteforeningens elektroniske nyhedsbrev Hjertenyt. Tilmelding til Hjertenyt sker fra forsiden af hjerteforeningen.dk under punktet ”Hold dig opdateret”.

For spørgsmål om aflysningerne i Frederikssund, kontakt formanden for Hjerteforeningen Frederikssund på, tlf.: 2885 5770, mail: rosenager123@gmail.com